torsdag 21. mai 2009

Latterlige "patrioter"!

Norgespatriotene er kanskje noe av det mest latterlige jeg vet om. Hittill har jeg bare humret litt beskjemmet av deres vanvittige synspunkter og samtidig klødd meg i hodet når jeg har lest innleggene på nettsidene deres. Jeg har sett på dem som uintilligente (og det gjør jeg fortsatt), idiotiske og absurde mennesker. Men nå har det seg sånn at disse folka har klart å skrape sammen til en valgliste i Vestfold, blant annet. Ikke det at det betyr så veldig mye, men jeg tenker at det uansett kvalifiserer til et blogginnlegg.

Når jeg leser sidene deres ser jeg at de ganske ofte sammenligner Islam med nazisme. De skriver islam med hakekors istedenfor "s" og har et hakekors på koranen som de mener lett kan sammenlignes med "Mein Kampf". Greit, det kan de jo mene så mye de vil, men jeg stusser alikevel, for jeg ser jo på Norgespatriotene som nazister. Jeg kan ikke se noen grunn til at de ikke kvalifiserer som klassiske nynazister på alle måter, men at de da klassifiserer sin store fiende, Islam som nazister, som om det var et skjelsord for dem, det forstår jeg ikke. Og det er det flere grunner til.

En av grunnene er deres egen nære og sterke tilknytning til Vigrid. Øyvind Heian var jo selv et medlem av Vigrid og bodde lenge sammen med Tore Tvedt, som sannsynligvis er den mannen som har utført hjernevaskingen på stakkars gutten. Vigrid kan vel ikke engang nekte på at de er nynazister med den nettsiden de har å fremvise med hyllester til store tyske massemordere fra 2. verdenskrig.

Den andre grunnen til at jeg ikke forstår at de sammenligner sine verste fiender med Islam er at de selv har en egen link-liste på siden sin som de kaller "Identitære sider". Her er det linker i form av kjente nazisymboler som for eksempel franske "Terre et Peuple" og tyske "Thule Seminar". Detter er alle nazistiske vederstyggeligheter som misbruker og voldtar våre norske kulturelle symboler som runer og det norske flagget og drar det ned i møkka slik at det til slutt kun symboliserer nazisme og fashisme. Dette er grupper Norgespatriotene identifiserer seg med!! Samtidig anklager de Islam for å være en fashistisk religion som de ikke anerkjenner. Dette er så latterlig og jeg er veldig glad for at ingen tar dem på alvor.

I morgen er det demonstrasjon "Stopp Muslimhetsen". Der har Norgespatriotene og gruppen Siam "Stopp Islamiseringen av Norge" annonsert en mot-demo. Jeg håper mange stiller opp mot disse hatefulle menneskene i morgen. Jeg skal i alle fall være der.

Ingen kommentarer: