fredag 22. mai 2009

Vellykka demo!!


Da var dagens demonstrasjon vel gjennomført og jeg er strålende fornøyd med innsatsen. Jeg fikk med meg kritikken fra Raja også, men jeg mener uansett at når nynazister demonstrerer lovlig midt i Oslo sentrum så burde ikke det forbigås i stillhet. I alle fall ikke når nynazistene selv snakker om at Norge nå minner dem om 1940-45. Da er det vanskelig å skulle holde kjeft. Ser at samtlige kommentarer på tv2.no om saken er i nazistenes favør, men det forklarer seg vel med at ingen av deres sympatisører var på Egertorget i dag. Der var det bare en fire-fem fra SIAN og Norgespatriotene og resten satt vel hjemme og gulpet eder og galle ut på nettet. For min del var det befriende å få rense stemmebåndene med noen gode gamle anti-nazi-slagord. Lenge siden sist. Som en med-demonstrant nevnte: "dette er bare det siste nazi-grumset som er igjen her i landet, så de er ikke så mange!" Sant nok, men nå beveger de såvidt på reptil-legemet sitt igjen, så da er det bare å ta fram gamle buttons og si ifra. Liebe Rieber-Mohn snakker om at vi heller burde demonstrere mot tvangsekteskap og omskjæring, men da blir jeg oppgitt. Herregud, hvordan skal vi få til det når vi først må vade oss gjennom et gjørmelandskap av rasisme, fordommer, demonisering, generalisering og feilinformasjon. Det første først, og der verste er hverdagsrasismen. Først må vi vel få debatten ned på et menneskelig nivå, og så er jeg klar til å diskutere både islam og kvinnefrigjøring. Jeg gjør det gjerne, men jeg gjør det ikke med idioter som Sian og Norgespatriotene.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Vellykket demo ja, for SIAN siden det ble vist klart og tydelig på nyhetene til og med av den klart venstre orienterte tv2 reporteren at det var venstre siden og anti hets demonstrantene som var voldelige og angrep meningsmotstandere med vold og nektet de å ytre seg dermed beviste dere fullt ut deres påstand om at dette var et angrep på ytringsfriheten.

Gratulerer med å få enda flere over til deres side. Meg inkludert for jeg så i kveld det jeg lenge har ikke villet se. Kritikk av islam = muslimhets tydeligvis og at dette er sterk kontrast mot ytringsfriheten. Da det måtte masse politi inn for å hindre nok en voldelig episode fra venstre siden. SKAM DERE!

Tankefull og full sa...

Det ideelle er vel at alle blir hørt, samme hva deres syn er. En demonstrasjon mot hets av muslimer synes jeg skal være lov i et land med ytringsfrihet, men jeg ser ikke denne "hetsen" dere snakker om; jeg ser kritikk av religion, kritikk av tradisjoner vi ikke kan godta i vårt likestilte land (omskjæring, tvangsgiftemål), kritikk av mange kritikkverdige forhold, likesom vi også kritiserer kristnes fordommer mot homofile, for å nevne et eksempel. Sånn jeg ser det er de fleste muslimske innvandrere i Norge fredelige og vel integrerte, og for dem er det leit at det er så mye fokus rundt islamisering og det negative ved deres utøvelse av deres tro. Når dét er sagt, så kan vi ikke være så naive at vi ikke ser det nødvendig å stille spørsmålstegn ved visse forhold, som muslimers kvinnesyn. Jeg jobber på et sted der over halvparten er fremmedkulturelle, og mange muslimer. Har diskutert blant annet hijab-saken med dem. Det kom frem at de aldri hadde stilt seg spørsmålet om hvorfor kvinner skulle måtte skjule sin skjønnhet. Jeg har inntrykk av at det å være kritisk og diskutere samfunn ikke er sett på som bra i deres miljø. Mange av de politiske innvandrerne kom til Norge nettopp fordi de trengte ytringsfrihet; lov til å være kritiske. Så jeg spør meg selv om det ikke bare er bra at vi snakker mye om islams skyggesider.

Anonym sa...

Uff, det var ikke et veldig nyansert innlegg du presterer... Blogging krever kun et snev av engasjement, og ikke et blankt dugg av kunnskap, ser jeg.

Hurra for deg som ikke vil demonstrere mot tvangsekteskap og omskjæring. ;) Det er så herlig å se at venstresiden har bestemt at en muslimsk kvinnes plass er i hjemmet. Kanskje dere også kan begynne å kaste steiner og slenge fy-rop mot arabiske kvinner som ikke dekker seg til slik man skal?

Knus makta! (øh, så lenge den er hvit, altså. Brun, skjeggete makt er bra, og den lengter vi etter, da Stalins bart er barbert for siste gang...)

Anonym sa...

Det er noe ved retorikken her jeg føler farer galt av sted.

Hvorfor bruker man et så følelsesladet ord som rasisme om dette?

Det virker som hersketeknikk.

Er ikke dette kritikk av religion og kultur?

I følge norsk ordbok betyr rasisme:
ras|is'me -n (fra eng.) menneskesyn, politikk el. sett av holdninger som bygger på den oppfatning at visse raser er andre raser overlegne, rasefordommer.

Er det slik at muslimer en egen rase?

På 70 og 80-tallet var venstresiden i norsk politikk, ved bl.a SV, og organisasjoner som Humanetisk forbund og hedningesamfunnet opptatt av å få et sekulært Norge. Det var kraftig kritikk av kristendomen, og de fleste ble definert som mørkemenn.

Det gjalt moralspørsmål som abortproblematikken, sex før ekteskapet og homofili for å nevne noe.

De samme menneskene som på den tiden kjempet mot at en religion skulle være med å sette dagsorden, driver nå å støtter en annen.

Det som ofte blir debatert i media er temaer som er lovstridig. Hets av homofile, tvangsekteskap, omskjæring, kvinneundertrykking, avstraffelse av barn m.m.

Mange av disse holdingene er langt mer konservative enn hva kristne ble angrepet for på 70-tallet.

Er ikke det ett paradoks?

PS!

Det at landsforeningen for Lesbiske og homofile støtter dette er også interessant i seg selv. De får vel mye støtte tilbake fra det muslimske miljøet i Norge.

Anonym sa...

Her sørger det ekstreme venstre for at Heian,NP og Sian vinner sympati fra det norske folk.Dere ødelegger for innvandrere med denne taper kulturen dere viser gang på gang.

Dere framstår som ekstremister av verste sort,på lik linje med de dere liksom skal kjempe imot.

Dere framstår som feige flokkdyr.Antirasist har blitt et skjeldsord,takket være naive idioter som dere.Ordet rasisme har mistet all sin betydning.

Dere angriper egne landsmenn gang på gang,og dere er i ferd med å miste den lille støtten dere en gang hadde.Folk begynner å se på dette som en kamp mot norske verdier.Og jeg kan love deg...at den kampen kommer dere til å tape.

Vanlige folk begynner å bli drittlei voldsapene fra venstresiden.Snart vil dere bli konfrontert av folk flest.Ikke nazister eller rasister.

Anonym sa...

Mange vil "stoppe" Norgespatriotene", men hva er så grunnen til det? Er det fordi man er redd for at folk skal få farlige tanker? Redsel for et "fjerde rike" med vold og terror?

Javel, men de eneste som virkelig blir nevneverdig påvirket i noen retning er jo motdemonstrantene. De blir jo oppildnet til å bli aggressive og hate dem med "feil" meninger. Minner ikke det litt om......?

Nei, best å ikke si det høyt.


PS! De eneste landene i verden hvor "Mein Kampf" tas i større omfang til sitt hjerte, er land hvor majoriteten av innbyggerne er muslimske.

Og foressten, en ting til: Det landet hvor det finnes flest nynazister iforhold til innbyggertall er Russland. Landet som fikk føle kommunisme på nakken i årtider.

Anonym sa...

Ja der fikk vi se hvem som lager problemer i landet, tror nok Sian var de som skårte poeng og muslimene og co tapte.
Begynner å bli pisse lei disse invandrerne og blits som ikke forholder seg til lover og regler, ja ikke eier de oppdragelse heller disse drittsekkene.

Mvh
Gunnar

Anonym sa...

Ungene liker Charlie og Lola - den enkle animasjonsserien om den sta og selvbevisste Lola som gjør alt hun liker uten stor innlevelse for en voksen verden rundt henne. Tror etter å ha lest blog-innledningen jeg liker Lola i tegnefilmen bedre enn "studenten" Lola Rabanowskys ideer om frihet og menneskeverd i sitt røde, imbesile tåkesyn. Det var ikke mye å applaudere det som ble vist på TV2-nyhetssendingene. Og en kan ikke lukke øynene for en pengesvindel der bl.a. presumptivt redelige "pakkis" i Ap er sentralt involverte...

Anonym sa...

Blitzerne er jo en gjeng moingolide rævpulere og innvandrerne like så

Anonym sa...

javell. jeg kan også skrive en melding til deg =) jeg er medlem i SIAN,
og jeg var på Egertorget,
og for å være ærlig, det var vi som ble utsatt for hets, flere gutter sa at jeg "dreit meg ut" er en dritt, og snakker dritt.. selv om jeg egentlig bare sto der for å se hva mine "gamle kamerater sa" (f.eks blitz,sv) og jaggu fikk jeg godt høre hva jeg var, men de gadd ikke å høre selv.. hmm..
jaja, jeg kommer til å gjøre det igjen! Jeg har en mening (som du)
men mine erfaringer/kunnskap er basert mest på egne opplevelser,
(ikke alene fra tvn og nett.)
DET kan ingen ta ifra meg, eller
tråkkes på og benektes!
det og min ytringsfrihet!

Anonym sa...

Hvis man tror at lakeier for muslimene som med vold vil kneble meningsmotstandere har sympati i det norske folk så må man ta en alvorlig realitycheck.

Dette ung og sint blitz miljøet med forkjærlighet til terrormiljøer i islam et et Oslosyndrom. Folk er drittlei voldelige muslimer og deres norske hengarounds. Slik er virkeligheten!

Anonym sa...

En tanketom blogg fra en person som faktisk nærer en giftslange ved sin barm... Disguisting å se på!

Anonym sa...

Hva gjør en snerten liten sak som deg i en volds-demo anyway?

La heller den megatøffe blitz typen din demonstrere.Så kan du vise din støtte ved å være hjemme og lage en god middag til han.Husk at selv råtøffe blitzere blir sultne etter en lang dag med demo.

Hvis du absolutt vil få fram ditt budskap,gjør heller som mange andre vestlige kvinner som synes verden er kjempeurettferdig.Kle deg naken.Gjerne med en slagkraftig parole som : " I rather go naked,then critizice islam"

Bare husk og barbere leggene først.

LOLA sa...

Til "anonym" som skriver dette: "Hurra for deg som ikke vil demonstrere mot tvangsekteskap og omskjæring. ;) Det er så herlig å se at venstresiden har bestemt at en muslimsk kvinnes plass er i hjemmet. Kanskje dere også kan begynne å kaste steiner og slenge fy-rop mot arabiske kvinner som ikke dekker seg til slik man skal?"

Da leste du kanskje ikke alt jeg skrev? Jeg demonstrerer mer enn gjerne mot tvangsekteskap og omskjæring og det har jeg også gjort ved flere anledninger. Jeg kan godt diskutere Islam og alt det innebærer og kan også si så mye som at jeg overhodet ikke er spesielt begeistra for noen religion overhodet. Men det jeg ikke kommer til å gjøre er å stå i ledetog med nynazister av den grunn. Norgespatriotene og SIAN gjør det veldig vanskelig for folk å debattere det som virkelig er viktig. Hvordan kan man diskutere med folk som generaliserer og drar alle over en kam? De fleste muslimer jeg kjenner er ikke spesielt religiøse av seg. De drikker alkohol og lever som nordmenn flest, men ifølge Norgespatriotene er det ikke noen forskjell på islam og fundamentalistisk islam, og det blir jo helt feil. På det nivået kan man jo ikke ta en debatt? Og da mener jeg at det er disse folka og ikke venstresida som ødelegger for denne debatten. Tror noen virkelig at undertrykte muslimske kvinner får det bedre av at Heian og co har lyst til å brenne Koranen og kaste alle muslimer ut av landet? Det med rasismebegrepet kan jo diskuteres når man snakker om muslimer, som jo ikke er en rase, men når nesten alle muslimer er ikke-vestlige (med unntak av de 2000 norske menn og kvinner som konverterer hvert år) så kan man jo i en utvidet form kalle det rasisme, ja. Men jeg tror ikke jeg nevnte rasisme i innlegget mitt, her handler det faktisk om nynazisme. Jeg engasjerer meg ganske mye i hva som skjer i Tyskland på det feltet og der er tallet på tilfeller av nazistisk motivert vold høyere enn noen annen gruppe. Det bekymrer meg og vi er priviligerte her i landet som ikke har det sånn lenger. Det bekymrer meg at nyhetsdekningen er så dårlig at det ser ut som om muslimer angriper nazistene på egertorget, når det ikke var tilfelle. Ja, tilrop og ukvemsord ble utvekslet, det er klart. Ja, de burde kanskje bare blitt forbigått i stillhet, det kan hende hadde vært mer taktisk, men faktum er også at det faktisk var flest nordmenn som demonstrerte mot nazistene der. Jeg har masse bilder om noen er interessert.
Jeg distingverer uansett ikke mellom "egne landsmenn" som noen her kaller dem, og andre. For meg er alle mennesker og en drittsekk er en drittsekk uansett.